4 Ocak 2012 Çarşamba

KREMŞANTİLİ KURABİYE

2012 bir geldi pir geldi, çok umutlu başlangıç yaptım ama pazartesi işyerinde hüsrana uğradım.yıl sonu hesapları kötü çıktığı için(zarar ettik) eleman çıkartmaya başladılar.bunu 2-3 aydır biliyorduk işlerin kötü gittiğini ama bu kadarı ilk defa oluyor, 16 yıldır aynı firmadayım, aile şirketi ve aile gibi olduk herkesle.
Emeklilerden başlandı ayıklama, işe yaramayan ve gidecek tahmin ettiklerimizin dışında çok emeği geçen bir ağbimizin yüzüne artık işe yaramadığı söylenince çok üzüldüm.
Anladımki emeğin hiç değeri yokmuş, 25 yıllık eleman kendisi, bir kalemde silindi.
bende emekliyim ve bırakmadılar emekli olunca devam ettim, şu an bana bir şey yok, çünkü işe yarıyorum, ama gidenlerin hesaplarını yapmak acı veriyor.Başka masraflarını kısmayıp herşeyi işçiden bekleyen işverenleri kınıyorum, dönüp kendinize bakın bir, o işçinin maaşı sizin bir günlük harcamanıza yetmez, o adam ev geçindiriyor o maaşla.
İnsanlar o kadar değişiyorki, 16 yıl önce başladığımda hiç böyle değildi  sevgili patronum, sosyal demokratım, hak yemem derdi, ama yıllar ahh yıllaaarrr....
Yani yeni yıla kötü başladık, 2 gündür hiç çalışasım yok, tatlı bir tarif ekliyim bari de biraz havam değişsin dedim:



KREM ŞANTİLİ KURABİYE
herkes pişirdi ben eksikmi kalsaydım:

1 paket krem şanti
1 su bardağı sıvıyağ
3 su bardağı un
üzerine pudra şekeri

Krem şanti yağın içine  dökülüp çırpılır, un yavaş katılıp yoğurulur.Dağılan bir hamur oldu.
toplamak içim avucumda sıkarak şekil verdim, bir dahakine unu biraz azaltıp denicem.
180 derecede 15-20 dakika pişirdim.pembeleşince alabilirsiniz.sıcakken dağıldığı için 
soğumasını bekleyin.üzerine pudra şekeri serpin, ben çok beğendim, bereketli oluyor 
ve malzemesi hafif.kavanozda uzun zaman bayatlamadan duruyor.
Afiyet şeker olsun...



4 yorum:

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

:(( İnsanlar güzel konuşmayı bir öğrenebilse büyük adımlar atılacak ama maalesef:( adam işten ayrıldığına mı üzülsün söylenen lafa mı= ayıp etmişler
_________
canım ellerine sağlık.

sarımutfak-hande dedi ki...

denenecek tarifler arasında hala bekliyor zaman bulup yapamadım ,ellerine sağlık canım,mutlu seneler

DATLIM dedi ki...

Ellerinizesağlık çok severek yaptığım ve ailecek hapur hupur yenip biten bir kurabiye :) birtasimkaynasin.blogspot.com

NuR dedi ki...

Patron olmak böyle bir şey:(( onun için herkes patron olamıyor... Umarım moraliniz düzelmiştir, uzun zamandır görüşemedik, yeni sene daha güzel günler getirsin✿♥‿♥✿
Tarif çok güzel, elinize sağlık, afiyet olsun.