8 Nisan 2009 Çarşamba

Ev Yapımı Kepekli Ekmek

Ev Yapımı Kepekli Ekmek



Ekmek makinasını aldığımdan beri yaklaşık 2 yıldır ekmeklerimi tabii vakit buldukça , özellikle haftasonları kendim pişiriyorum.Daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum , tadı da köy ekmeği gibi ve pişerken miss gibi kokuyor.Akşamdan unutmazsam makineye malzemeleri koyup saatini ayarlarsam pazar sabahı ekmek kokusuna uyanıyoruz:))
burda yazacağım şeklini yeni denedim , hamurunu makineye yoğurttum, elle şekil verip fırında pişirdim.makinedekinden daha yumuşak ve çabuk oldu...
makineye göre tarifini vericem ama aynı ölçülerle elle de yoğurulup hazırlanabilir...
Malzeme:
3 bardak(kup) un(yarısını kepekli yarısını normal un )
1 bardak su (ılık olacak)
2 y.kaşığı şeker
2 t. kaşığı tuz
2 y.kaşığı süt
2 y.kaşığı sıvıyağ
2 t.kaşığı kuru maya
elde yoğurunca mayalanmasını bekleyip şekil verin, makineden çıkınca da şekil verin üzerine su sürün, çörekotu veya susam serpin, tekrar yarım saat kabarmasını bekleyin.170 derece fırında 25-30 dk. da pişirin.Afiyet olsun....

2 yorum:

NuR dedi ki...

Sevgili Hilal, ekmekler harika görünüyor, ne güzel şeymiş kendi ekmeğini yapmak, hem tertemiz, hem de sağlıklı. Afiyetle yiyin
Sevgiyle kal

NuR dedi ki...

Blogumda sana ait bir şey var, gelip alır mısın?...
Sevgiyle kal