21 Ocak 2009 Çarşamba

Kurabiye

Yaparkende çektim sizler için. Kurabiyelerimi artık kağıtlara koyuyorum.Hem tepsi kirlenmiyor, hem de yağlama , yapışma, çıkarma derdi yok:))


Hindistan Cevizli Kurabiye
MALZEMELER
2 yumurta
1/2 paket margarin
1 paket kabartma tozu
1 çay fincanı toz şeker
1 çay bardağı hindistan cevizi
aldığı kadar un
HAZIRLANIŞI:
Margarini ılıtıp, yumuşatın. Yumurtalardan birinin beyazını ayırın. Yumuşattığınız margarin, yumurta sarısı, toz şeker, hindistan cevizi, yumurta ve kabartına tozunu bir kaba konulup yoğurun, alabildiği kadar un ilave edip, yumuşak , yapışkan bir hamur yapın. kaşıkla ceviz iriliğinde iriliğinde parçalar alıp , bir tarafını yumurta akına ve ardından da hindistan cevizine batırıp tepsiye dizdiğiniz kağıt kalıplara yerleştirin.Pembeleşinceye dek 150 dereceli fırında pişirin.

3 yorum:

NuR dedi ki...

Sevgili Hilal, bloğun hayırlı, paylaşımın vede misafirin bol olsun. Bu kurabiye ağızda dağılan türden mi? Hoş tarif, hindistan cevizine bayılırım. Eline sağlık, sofran hep bereketli olsun
Sevgiyle kal

HİLAL YÜKSEL dedi ki...

hoşgeldinn.teşekkür ederim güzel dileklerine.evet ağızda dağılıyor kurabiyem.herkese bereketli sofralar....

mehbup dedi ki...

Ne güzel ya,hep benim sevdiklerimi yazmışsın..Bunu da öğrendim ama üç denemeden sonra yalnız bazen ben içlerine küçük lokkumda koyuyorum.O da güzel oluyor..Ellerine sağlık..