4 Mayıs 2010 Salı

Enginar Salatası


Klasik enginar yemeğinden sıkılıp salata arayışına girdiğimde doğaçlama yaptığım salatam.
4-5 adet enginar kalbi limonla ovulup, limonlu ve tuzlu suda hafif yumuşayana kadar pişirilir.
Soğuduktan sonra , pizza keser gibi dilimledim.Üzerine kavanoz garnitürlerden bir miktar, doğranmış salatalık turşusu , konserve mısır tanesi ekledim.sonra biraz tuzla çırptığım yoğurda 1-2 kaşık mayonez ekledim.
Sarımsak da yakışırdı, o gün eklemedim ama bir dahakine eklemem lazım.hepsini karıştırdım.üzerine biraz zeytinyağı gezdirip, doğranmış dereotu serptim.Biz çok beğendik, enginarı sağlığa faydaları sebebiyle her gün yiyesim var :)))
Haşladığım suyunu da dökmeye kıyamadım, bütün vitamini ona geçmişti, biraz un kavurup , çorba yaptım, ekşi ekşi pek güzel oldu.

Hiç yorum yok: