12 Kasım 2010 Cuma

Sütlü Tarhana Çorbası


Ben tarhananın her türlüsünü seviyorum, ama sütlüsü daha değişik lezzetli oluyor.

Sütlü Tarhana Çorbası

Malzeme:


4 yemek kaşığı tarhana
2 su bardağı soguk süt
3 su bardağı soguk su
üzerine:
2 yemek kaşığı zeytinyağ
1 yemek kaşığı tereyağ(ben kase teremyağ kullanıyorum)
pul biber
kuru nane

Yapılışı:
Tencereye tarhana konur, üzerine soguk süt ve su eklenip sürekli karıştırılır.Topak topak olmaması için kaynayana dek karıştırılır.En son tuzu atılır.
Kaynayan tarhana 2-3 dk daha kaynatıldıktan sonra ocaktan alınır.
Üzeri için yağ ısıtılıp pul biber ve nane kavrulup servis yaparken üzerine gezdirilip sıcak sıcak servis edilir.
Ben tarhanayı yanında turp la seviyorum, turp soyulup doğranıp üzerine tuz ve limon suyu dökülür.

Afiyetler Olsun..

2 yorum:

Cafe Pepela dedi ki...

Nefis bir çorba,sütlü tarhanayı ben de çok severim,kışın,soğuk günlerinde,lezzeti ve sıcaklığı ile içimizi ısıtıyor,ruhumuzu doyuruyor.Ellerine sağlık gülüm..
Şimdiden hayırlı bayramlar diliyorum,sevgi ve selam ile

HİLAL YÜKSEL dedi ki...

teşekkür ederim canım sanada hayırlı bayramlar, Sevgilerimle:))