11 Şubat 2011 Cuma

ISPANAKLI BÖREK


Kışın prensesi ıspanakla beraberiz yine:))

Hepimizin yaptığı ıspanaklı yufka böreği , eğer ıspanak yıkanmış hazırsa çok çabuk hazırlanıp pişiyor.

ben genelde ıspanağı alınca yıkayıp (köklerini kesmeden dış yapraklarını ayıklayıp) iyice süzdürüyorum

yada salata kurutucuda kurutuyorum.Sonra kağıt havluya sarıp poşete doldurup buzdolabına kaldırıyorum.

Yemek yapmak ya da börek için hazır oluyor.

Deep freeze de atılabilir ama çok uzun bekletmiyorum, haftasonu yıkarsam , hafta içi akşam işten gelince

hemen hazırlayacak yemek bulunuyor.

bu böreğide bir akşam gelirken yufka alıp acele hazırlayıp fırına attım.O pişerken bir tarhana çorbası ,

yanına da ayran çırptım.Bir öğün daha geçmiş oldu:))

ilk kez yapacaklar için :

Malzeme:

3 adet yufka

yarım kg. ıspanak

1 yumurta

1 çay bardağı sıvıyağ

1 çay bardağı süt

yarım paket kabartma tozu

Yapılışı:

Ispanak doğranıp üzerine tuz serpip ovulur ve suyu sıkılır.Üzerine pulbiber ve nane serpilir.

süt yağ yumurta k.tozu bir fske tuz çırpılıp sosu hazırlanır.Bu ölçü küçük fırın tepsime göre yetiyor.

İsteyen 2 katı malzemeyle yapabilir.

tepsiye bir yufkayı serip sosu fırçayla sürün, 1 yufkayı 2 ye bölüp buruşturup aralara sos sürerek dizin.

araya ıspanak dökülür.üzerine diğer yufkanın tepsiye göre kesilip kalanı dizilir.alttaki yufka nın kenarları

üzerine kapatılır.en üste üzerine göre ayırdığımız yufka kapatılır.Kalan az sosa 1 yumurta sarısı katılıp

üzerine sürülür.

Susam çörek otu serpilip 180 derece ısıtılmış fırında 30-35 dk. pişirilir

Afiyet olsun.


2 yorum:

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ellerine sağlık canım sevgiler güzel bir haftasonu geçirmen dileğiyle.

MERHABA dedi ki...

ellerinize sağlık nefis görünüyor