29 Ekim 2011 Cumartesi

29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMIMIZ SONSUZ KUTLU OLSUN





















"Cumhuriyeti kuranlar onu korumaya da muktedir olmalıdır."
Mustafa Kemal ATATÜRK

Gelecek nesillerin Türkiye de Cumhuriyetin ilanı günü, ona en merhametsizce hücum edenlerin başında, cumhuriyetçiyim iddiasında bulunanların yer aldığını görerek şaşıracaklarını asla farz etmeyiniz! Bilâkis, Türkiye'nin münevver ve cumhuriyetçi çocukları, böyle cumhuriyetçi geçinmiş olanların hakikî zihniyetlerini tahlil ve tesbitte hiç de tereddüde düşmeyeceklerdir.

Mustafa Kemâl ATATÜRK

Ben cumhuriyet kadınıyım.
Varsa rahatsız olan, verdiğim rahatsızlıktan gurur duyarım.
Çünkü bugün benim bayramım...

Merhabalar sevgili okurlarım, saygıdeğer gizli takipçilerim:)
Uzun zamandır yazamıyorum, malum ülkemizin üst üste yaşadığı felaketler hiç birimizde tat-tuz ,  moral bırakmadı.Şehitlerimize ve Van depreminde hayatlarını kaybedenlere Allahtan rahmet diliyorum.
geçen haftaki şehitleri anma yürüyüşlerine katılamadım, kendimi Cumhuriyet Bayramı törenlerine hazırlamıştım kiii, yas ilan edilmeyen ülkemde yas tutmamız gerektiği ve en büyük bayramımızı kutlama törenlerinin, resmi geçitlerin ve okul törenlerinin iptal edildiği Başbakanlık tarafından açıklandı.
Okulda şiir ezberleyen törenlere hazırlanan çocuklar gibi hayal kırıklığına uğradım.Sanki törenlerde göbek atılıyor , halay çekiliyordu.Ama zatı muhteremler aynı gün basına kapalı 3 düğün törenine katılıp , Van ziyaretlerini ertelemeyi acil görev bildiler.
Ayrıca deprem bölgesine devletten çok halkın yardımı ulaştı , daha önceki depremlerden daha çok ve çabuk yardımlar gönderildi.Düğünlerde gezeceklerine deprem bölgesinde depremzedelere ulaşmayan yağmalanan yardımları organize etselerdi ya bayram kutlamalarını iptal etmekle uğraşacaklarına.
çok üzüldüm ve sinirlendim, Atatürk'ümün ve Cumhuriyet uğruna ve bu  topraklar için canını feda eden  binlerce Mehmetçiğin kemikleri sızlamaz mı?






Vatan caddesindeki resmi geçit törenlerini gidip izlemeyi düşünürken, iptal olduğu için kalakaldık.Cumhuriyet yürüyüşlerine katılmaya karar verdik ailecek.Aslında Kadıköydeki yürüyüşe gitmek isterdim ama olmadı Silivri'ye gitmemiz lazımdı o yüzden oradaki yürüyüşe katıldık.Küçük bir yer olmasına rağmen özellikle kadınlar ve gençler oldukça kalabalık oluşturdular.
Eşimle

ve Kızımla,
aldık elimize bayraklarımızı:
-NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
-MUSTAFA KEMALİN ASKERLERİYİZ
-VATAN BÖLÜNMEZ,ŞEHİTLER ÖLMEZ
-CUMHURİYET BAYRAMI ENGELLENEMEZ
diye bağırdık.
Şehitlerimize saygı duruşu yapıp, İstiklal marşımızı okuyup, buruk bir Cumhuriyet Bayramı Kutladık.
90 yaşındaki bir ninemizde Atatürkle ilgili anılarını anlatıp, ona yazdığı şiiri okudu.
Duygulanmamak elde değildi.

BAĞIMSIZLIĞIMIZIN ADI CUMHURİYET'TİR, KUTLU OLSUN!..

‎''Benim naciz vücudum elbet birgün toprak olacaktır. Fakat Türkiye Cumhuriyeti ilelebed payidar kalacaktır.''

Mustafa Kemal ATATÜRK

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
‎YIL 1937 Atatürk çok hasta;

29 Ekim CUMHURİYET BAYRAMI;
doktorlar "gitmeniz intihar" diyor ama ,
O... '"Hayır"
diyor "halkın morali bozulur,kutlamalar olacak ve ben gideceğim.
 
NEREDEENNN NEREYEEEEEE :(((((((
 


Hiç yorum yok: