13 Mart 2009 Cuma

Bitkilerle Beslenmek


Kısaca Otlar yani bitkiler , en çok vitamin aldığımız doğanın bize sunduğu tabii mucizedir... Doğada kendiliğinden yetişen madımak, ebegümeci, kuzukulağı, ısırgan otu ve tere gibi otlar tam bir vitamin deposudur.



E, A, C, B2 ve B6 vitaminleri, demir ve kalsiyum mineralleri bakımından oldukça zengindir. Bu vitamin ve minerallerin yetersizliği kansızlık, cilt bozuklukları, sindirim ve sinir sistemi bozukluklarına neden olabilmektedir. Bu nedenle doğada bol bulunan bu otların bol bol tüketilmesini gerekir. Bu otlar içeriklerindeki vitamin ve mineraller ile çeşitli hastalıklara, ilaçlara, bazı kimyasal maddelere ve hava kirliliğine karşı vücudun direncini artırırlar, ısı değişimlerine karşı vücudu korurlar. Böylece vücudun savunma mekanizmaları güçlendirilmiş olur.

Otların Kullanımı :

Doğadan toplanan otların tüketilmeden önce temizliğinin iyi bir şekilde ve hırpalamadan yapılması lazım.Çok fazla suda bekletmek de vitamin kaybına neden olur.
Yeşil yapraklı sebzeleri ve otları ne kadar büyük parçalarsak , ne kadar az bıçak kullanırsak o kadar vitamin değeri kaybolmaz.O yüzden bıçak yerine ellerimizle büyük parçalara ayırmak daha faydalı....
Ispanak kış aylarında en çok bulunan ve yediğimiz yemek.Pişirirken vitamin kaybını önlemek için çiğ olarak yapraklarından salata yapabiliriz
Otların içeriğindeki folikasit ve C vitamini suda erime özelliğine sahiptir. Bu nedenle pişirilerek yenecekse otların pişirme suları dökülmemelidir. Bu otların ıspanak gibi yemeği yapılabilmesine rağmen daha çok taze olarak tüketilmelidir.
Taze tüketimin yanısıra ısırgan otunun böreği , kavurması , madımağın bulgurlu yemeği veya kuzukulağının salatası yapılabilmektedir.
Şimdilerde yeni favorim Brokoli.....çiğ olarak salataların üzerine dal dal ekliyorum.Kahvaltıda maydanozla birlikte çiğ olarak tüketiyorum.Bol bol C vitamini alıp Gribe karşı kalkanımı kuşanıyorum....


Hilal Y.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

canım ellerine sağlık burasıda çok güzel:))sevgiler

mehbup dedi ki...

Otları hep sirkeli suda bekletmeye özen gösteriyorum,Isırgan otunun böreği yedim,insan ilk duyunca garip geliyor ama çok güzeldi..bitkilerin o kadar faydası var ki sağlımıza..başka söze ne gerek yok herhalde...

HİLAL YÜKSEL dedi ki...

doğru yapıyorsun mehbup, bende çok acele değilse kesinlikle sirkeli suda bekletiyorum, çiğ yenen bütün sebze ve meyveleri, çok çamurlu olan ıspanak gibi bitkileri de tuzlu suda bekletirseniz kumları suyun dibine çöküyor.sağlıklı günler.....

Adsız dedi ki...

Hepsi güzel ama gribe karşı olanı çok beğendim. yarın ilk iş brokoli alınacak ve hemen deneyecem.

Adsız dedi ki...

Kudret narı hakkında bilginiz var mı? Gastrit yüzünden uzun süre ilaç kullandım faydasını görmedim. Şimdi ballı kudret narı karışımından alıyorum. İlaçla aynı etkiyi gösteriyor.

HİLAL YÜKSEL dedi ki...

evet kudret narının mideye çok iyi geldiğini biliyorum.Eskiden yağın içinde satıyorlardı , midem kaldırmadı, şimdi ballısı çıkmış, arkadaşım da kullanıyor, çok iyi gelmiş...