3 Kasım 2009 Salı

ISPANAKLI BÖREK


Tarifini daha önce not kağıdına yazmışım, o yüzden kimden aldığımı bilemiyorum,akıl edenin fikrine sağlık...Denedim ve çok beğenildi.iç malzemesi tarifte değişikti, benim ıspanağım vardı o yüzden ıspanaklı yaptım.
Yufkalı Milföylü Pratik Börek....
Malzeme:
2 adet yufka
8 kare milföy
1/2 kg. ıspanak
1/2 su br. süt
1/2 su br.sıvıyağ
1 şişe maden suyu
1 yumurta
Yapılışı:önce içini hazırlayalım, ıspanaklar yıkanıp doğranır, tuz dökülüp ovulur ve suyu sıkılır, pulbiber, nane ile tatlandırılır.Büyük kare borcamı hafif yağlayın, 4 kare milföyü üstüste koyup elinizle inceltin , borcama koyun.üzerine yufkanın birini buruşturarak (yada parçalayarak koyun)iç malzemesini serpin.üzerine diğer yufkayı aynı şekilde örtün.üzerine yine 4 kare milföyü büyütüp koyun. Şimdi kesebilirsiniz.üzerinin sosu için, yağ, süt, yumurta ve soda çırpıılır. Böreğimizin üzerine yavaşça dökülür.bıçakla kesiklerden gezdirilerek çektirilir.üzerine haşhaş tohumu veya susam serpilir, 180 derece fırında 30-40 dk. kızarana kadar pişirilir.Su böreği tadında, elde açılmış hissi veren, milföy olduğu anlaşılmayan nefis bir börek.İçini değişik malzemeyle hazırlıyabilirsiniz.Afiyetler Olsun....

5 yorum:

nazardeğmesin07 dedi ki...

Görüntü mükemmel kahvaltı için bir dilim alabilirmiyim ellerinize sağlık

şirinem dedi ki...

Sabah sabah ne kadar güzel geldi bu börek bilemezsin bende çok severim ıspanaklı böreği görünüş harika ellerine sağlık helede sayfanın renkleri en sevdiğim renk bayıldım :)

Sevil Şahin dedi ki...

canım benim ellerine saglık
afiyet bal şeker olsun

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık...
Çok severim ıspanaklı böreği...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok değişik olmuş.Denemek isterim.
Sevgiyle kal.