2 Kasım 2009 Pazartesi

Soğan ve Gripten Korunmak


Uzun zamandır ihmal ettim biliyorum ama artık buradayım, 24 saat bana yetmiyor, her yere yetişmeye uğraşırsam sonuç bu...Neyse artık son gaz devam:))

mailime gelen bir yazıyı sizlerle de paylaşmak istedim, ben bu akşam denemeye başlıcağım, 1 tanede işyerime getireyim bari:)

"GRİP" için bir "Eski zaman" öyküsü...
"1919 yılında, Dünyada 40.000 milyon kişinin "Grip" ten öldüğünde, bir Doktor birçok çiftçiyi Griple mücadelede yardım amacıyla ziyaret eder.Birçok çiftçi ve ailesi Grip kapmıştır ve birçoğu ölürler. Doktor ziyaretlerine devam eder ve bir sürprizle karşılaşır, ziyaret ettiği bir çiftçi ve ailesi çok sağlıklıdır.Doktor böyle olabilmesi için aileye herkesten farlı ne yaptıklarını sorar ve cevaben çiftçinin hanımı odaya , bir tabak içine "soyulmamış" bir "SOĞAN" koyduklarını (muhtemelen diğer odalarada) söyler.Doktor buna inanamaz ve bu "soğan" lardan birini alarak Laboratuvarda Mikroskop altına koyarak inceler ve "soğan" ın içinde "Grip" virüsünü görür."Soğan" açıkça "Grip" bakterisini absorbe etmiş, emmiştir ve bu sayede de aile sağlıklı kalmıştır. Evet, ben bu hikayeyi berberimden duydum.O, bana yıllar önce birçok çalışanının "Grip" olduğunu ve böylece müşterilerinin de "Grip" kaptığını anlatmıştı.Gelen yılda o, dükkanına çukur bir tabak içinde bir "SOĞAN" yerleştirir.Ve büyük bir sürpriz yaşar, o yıl hiçbir personeli "Grip" olmamıştır.O işe yaramıştır... Bu öyküden alınacak ders, bir miktar "soğan" almanız ve evinizin çevresinde biryerlere yerleştirmenizdir. Ne olduğunu görmek için onu deneyin.Biz geçen yıl onu denedik ve asla "Grip" olmadık. Eğer o sizi ve sevdiklerinizi bu hastalıktan kurtarırsa ne güzel.Buna rağmen şayet "Grip" olursanız, o daha yumuşak ve uysal geçebilir. Bir miktar "SOĞAN" satın almaya vereceğiniz birkaç liradan başka ne kaybedebilirsiniz? ..."

2 yorum:

şirinem dedi ki...

:)) ooo uzun zamandan beri her odada bir soğanımız var henüz grip olmadık arada hapşırıyoruz ama sadece okadarla kalıyor bende ne kaybederim dedim ve bu soğan işini gündemimize koydum :)

Adsız dedi ki...

bende dün çoook fena grip oldum, normalde bnm giribim 5 günden önce geçmez, bu sefer dahada umutsuzdum, 2 aylık hamile olduğumdan ilaçta alamam nasıl düzelirim bilmem die düşünürken bu soğan hikayesini duymuştum soğanı ikiye böldüm yatak odama başucuma koydum bi tabakta, inanamadım, ertesi güne sapasağlam kalktım:S fazla inanmıordum böle şelere ama çaresizlikten deneyim dedim wallahi oldu:Sdün yüzüm gözüm burnum akıordu durduramıordum bugün hiç bişeyim yok maşallah, wallahi deneyin derim...