23 Eylül 2010 Perşembe

Z.YAĞLI TAZE FASULYE


Yazın son günlerini sürerken taze fasulyede azalmaya ve pahalılaşmaya başladı.Daha deepfreze bile atamadım kış için.Bamya ve barbunya hazırlayıp kaldırdım buzluğa , birazda kırmızı biber ayıklayıp dolma için attım.Domates rendeside yaptım kavanozlara kaynatıpta.Salata için közlenmiş biber ve patlıcan da yapmam lazım...En son pişirdiğim çalı fasulyem:

Z.YAĞLI TAZE FASULYE

1 kg. çalı fasulye

2 soğan

3-4 olgun domates

1 limon

1/2 su bard. z.yağı

tuz, 2 kesme şeker

Çalı fasulyesi geniş ve uzun olduğu için enine 2 ye bölüp istediğim uzunlukta kestim.Yıkayıp düdüklüye doldurdum, fasulyeyi düdüklüde daha çok seviyorum.Üzerine soğanı doğradım, domatesi kabuğunu soyup doğradım, yağı , tuzu, limonun suyunu , şekeri , 1/2 su bardağı suyu ilave edip, kapadım.Buharı çıkıp düdüğü indirince yarım saat pişirdim.Soğuyunca servise hazırdır.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: