15 Kasım 2010 Pazartesi

ÇÖREKOTLU KURABİYE VE MUTLU BAYRAMLAR HERKESE...

Herkese mutlu,hayırlı , sağlıklı bayramlar diliyorum.Ben bu bayram tatlı yapmadım, çünkü öğleden sonra yola çıkıyorum.Gelibolu'ya kızkardeşime gideceğim.Onun açtığı baklavadan yerim artık, resimlerini ve tarifini gelince paylaşırım sizlerle.
Bayramda tatlıdan sıkılıp tuzlu birşeyler ararsanız fikir olsun geçenler de
http://muhteremleafiyetle.blogspot.com/2010/10/kahvalti-monusu-11.html arkadaşta görüp not almıştım, denedim nefis oldu, ağızda dağılıyor.

ÇÖREKOTLU KURABİYE

MALZEME:
1 Paket sanayağı(250 gr)
1 çay bardağı sıvıyağ
5 su bardağı un
3 yem. kaş. toz şeker
3 yem.kaş. çörekotu
1 paket kabartma tozu
1,5 tatlı kaş.tuz
1 yumurtanın sarısı(üzerine sürülecek)
Yapılışı:
Yumurta sarısı dışındaki tüm malzeme (un elenerek) karıştırılıp yoğurulur.benim unum farklı geldi galiba biraz sert oldu zor topladım, tavsiyem son bardağı azar azar ilave edin.Hamuru rulo hale getirip biraz inceltin, verev, baklava şeklinde kesip tepsiye dizin. Üzerlerine küçük çatalla bastırıp yumurta sarısı sürün.Çok büyük kesmeyin kabarıyor.160 derece fırında kızarana kadar pişirin.
Kavanoza koyunca uzun süre bayatlamadan kaldı.Çayın yanına hazır oluyor.Ben tuzlu sevdiğimden tuzunu 2 tatlı kaşığı koydum, gayet hoş oldu.şekil vermesi de kolay, çabuk hazırlanıyor.
Afiyet olsun.



2 yorum:

Lezzet Adası dedi ki...

ellerinize sağlık, yanında bir bardak çayla iyi giderdi :) bloğunuzu izlemeye aldım, bende beklerim. sevgiler...

reyhandan dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ÇÖREK OTLU KURABİYELER FAVORİMDİR BANADA BEKLERİM EN KISA ZAMANDA SELAMETLE...